05 septembra 2010

Čo sa dialo doteraz a ako ďalej

Rozmyšľal som ako by som mohol začať tento blog a nepoužiť frazu na štýl “už som dlho nič nepísal tak to treba zmeniť”. Nič ma ale nenapadlo. Takže tak nezačnem ale budem sa rovno venovať témam ktoré v tomto blogu chcem rozobrať...

Do Formy 2010

Ako som už na blogu písal, tento rok som sa prihlásil do súťaže Do Formy 2010, ktorú organizuje časopis Muscle & Fitness. Takže ako to dopadlo. 

No asi tak ako som sa obával. Tréning som ako tak dodržoval, ale veľký problém bola diéta. S tou som zápolil v princípe celý čas čo som sa o ňu snažil. Čo bolo približne mesiac. 

Cvičiť som neprestal, pokračoval som a bol som v princípe aj spokojný s výsledkami. Samozrejme bez diéty som veľa neschudol. Kardio bol tiež problém, proste som ho nezaradzoval, aj keď som mal. 

Behanie v tomto čase bolo skôr druhoradé, takže skoro neexistujúce. Niekedy koncom mája začal byť problém aj z tréningom. Snažil som sa trénovať ráno, kedy bolo fitko skoro prázdne, lenže ráno proste nie je môj čas. 

Postupne som si uvedomil, že toto nie je cesta, aspoň nie ku schudnutiu. 

Chudnutie, behanie a pol maratón v Košiciach

Takže som začal znovu študovať literatúru o chudnutí, behaní a tak podobne. Jediná schodná cesta bola písať si čo všetko vlastne jem a podľa toho upraviť moje stravovanie. 

Takže začalo písanie, zistovanie čo, kedy a prečo jem a snaha o zmenu. Začal som sa stravovať vyváženejšie než doteraz, snažil som sa vejsť viacej zeleniny, menej sladkostí, najlepšie žiadne. Prestal som piť sladké veci, ako Cola a spol. 

Samozrejme to tiež nevydržalo až tak dlho. Pochopil som ale, že sa zle stravujem a upravil som aspoň niečo, čo konečne má aj efekt. V Tomto čase som schudol asi 2-3 kilá, čo je celkom dobrý výsledok. 

Jednoznačne mi chýbal pohyb. Takže som sa znovu vrátil k behaniu. Behával som ale dosť nepravidelne a tréningový plán som striedal skoro každé dva týždne. 

Plán bol zúčastniť sa pol maratónu v Košiciach, ako minulý rok.

9 týždňov pred pol maratónom som zmenil plán. Po dvoch týždňoch som sa cítil ako vyžmýkaný citrón. Tak to ďalej nešlo. Presedlal som na tréning podľa odporúčaní mojich hodiniek. Po troch týždňoch som sa cítil podstatne lepšie, aj silnejšie čo sa týka behania. Seklo ma v chrbte. 4 dni bez tréningu, a aj potom som musel ísť jemnejšie na telo. Takže na začiatku septembra som zase v pohode, behanie je ok, lenže  ani zďaleka nebehám časy a vzdialenosti potrebné na pol maratón. 

Takže muselo padnúť kruté ale jednoznačne správne rozhodnutie. 

Žiaden pol maratón v Košiciach.

Anton Krupicka

Tý ktorý ma poznajú a s ktorými pravidelne komunikujem, vedia o mojej fascinácii ultra behaním a všetkým čo s tým súvisí. Po rozhodnutí nezúčastniť sa pol maratónu som hľadal nejaký iný cieľ, ktorý by som si mohol predsavzať. Potrebujem “challenge”, niečo čo chcem dokázať, cieľ.

Pri čítaní o ultra behoch sa mi dostal do pozornosti jeden mladý bežec. Volá sa Anton Krupicka, a na moje prekvapenie je američan. Beháva od svojich dvanástich rokov, maratóny a kadečo vačšie. 

Podľa jeho blogu mal zranené koleno. Na začiatku roka mal už koleno ako tak v poriadku, až tak, že mohol v pohode absolvovať behy do dvoch hodín, ale nie viac, pretože koleno potom protestovalo. 

Takže prešiel záznamy toho ako doteraz trénoval, porovnal koľko nabehal s tým ako často bol zranený a vyšlo mu že aj keď síce predtým behal podstatne viac a dlhšie, zároveň bol aj často zranený, čo mu znemožňovalo behanie celkovo. 

Tak sa rozhodol zmeniť svoj tréning. Povedal si, že bude bežať každý deň, dve hodiny na jeden kopec v blízkosti. ( až taká blískosť to nie je, vychádza mu to na 14 míl, čiže okolo 22 km) A že tomu podriadi všetko. Ak sa bude citiť dobre, tak zabehne cez deň viac, ale minimálne tento jeden kopec. 

To ma priviedlo na myšlienku behania každý deň. Samozrejme to pre mna aktuálne nie je reálne, nie som na to pripravený fyzicky. Ale dá sa na tom pracovať. 

Takže som si spravil nový tréningový plán. Je dlhodobý. Rozpracoval som ho až do septembra budúceho roka. Hlavný cieľ je behávať každý deň. A druhoradý cieľ je Košický maratón. Tentoraz ale skutočne maratón. 

Plány pre blog

No a čo plánujem spraviť s týmto blogom?

Rád by som z neho spravil týždenník. Chcel by som sem zhrnúť priebeh každého týždňa môjho tréningu. Čo som chcel dosiahnuť, ako sa mi to podarilo, koľko som zabehol a tak. 

Takže od pondelka začínam. 

Happy running.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára