09 septembra 2010

Treningový plán

V predchádzajúcom príspevku som spomenul nový tréningový plán, ktorý som si vytvoril. Tu by som sa mu chcel venovat podrobnejšie.

Ciele

Hlavným cieľom môjho nového tréningového plánu je behávať každý deň minimálne 60 minút. Cez výkend jeden deň by som chcel zabehnúť 4 až 5 hodín. To by bol skutočný “long run”.

Druhý cieľ je zabehnúť Košický maratón. Ale v princípe ak by sa mi podarilo splniť prvý cieľ, tak by som mal byť schopný zabehnúť maratón ktorýkoľvek výkend.

Plán

Kedže pre mňa nie je podstatné, ako rýchlo behávam, ale cieľom je behávať pravidelne, každý deň, rozhodol som sa neorientovať sa podľa rýchlosti a zabehnutej vzdialenosti, ale podľa času stráveného behaním.

Týžďeň od 30.8. po 5.9. bol použitý ako test striedmo nabehaných minút. V tomto týždni som behal v stredu 25 minút, v piatok 35 minút a v nedeľu 47 minút. To mi dalo základ 107 minút týždenne.

Na viacerých stránkach o behaní a tréningu sa hovorí o pravidle “maximálna zmena o 10 % za týždeň”. Pri dodržiavaní tohoto pravidla teda môžem zvýšiť čas behania o maximálne 10 % každý týždeň. Pri tomto pravidle sa hovorí aj o podržaní týždennej dávky minimálne raz za mesiac. Čiže tri týždne po sebe zvýšiť o 10% a štvrtý týždeň ostať na úrovni tretieho.

Ja som sa rozhodol pre o trochu menšiu záťaž a takéto podržanie som na začiatok dal skoro každý druhý týždeň. Predsa len, snažím sa o dlhodobé výsledky, nie o krátkodobý tréning.

Takže plán na tento týždeň je utorok a štvrtok po 35 minút a v sobotu 50.

Happy running.

P.S.: Pre záujemcov linka na priebežný plán. Aktuálne ak zabehnem viac ako som pôvodne plánoval, tak ho upravujem. Očakávam že to sa bude diať len teraz na začiatku, kým nájdem ideálnu záťaž.

Tréningový plán

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára