05 augusta 2009

zhrnutie pvého týždňa, dnešný beh a úvahy nad novou "hračkou"

Minulý týždeň som už nemal moc potrebu si písať svoje pocity z behania. A musím sa aj priznať, že som koniec týždňa trochu flákol.


Mal som ísť behať v sobotu. Ráno som ale bol z mačkami na veterine, aby sme ich už konečne mali zaočkované. Celý deň bolo desne teplo, teplota bola až okolo 32 stupňov. No a večer som musel ísť odviezť svokrovcov na letisko a domov som prišiel dosť neskoro. Tak som si sobotňajší tréning odložil na nedeľu ráno.


Zabehol som to, ale nemôžem povedať že by to bol jeden z mojich lepších tréningov. Išiel som 7x5 minút, čo bolo dosť nepohodlné, zastavovať tak často. A ešte k tomu som mal aj tie 3 minútové pauzy. Z toho ma fakt išlo picnúť. Ale zvládol som to. Horšie že som v nedeľu nerobil žiaden iný tréning, a to som mal v pláne bicykel.


Nasledovali dva dni oddychu. Včera som to už ale nevydržal a aspoň nasadol na stacionárny bicykel. Plánoval som že si dám aspoň 35 minút, nakoniec som vydržal len okolo 22. To sedlo je naozaj desné.


No, a konečne k dnešnému tréningu. Myslím že som bol dosť dehydrovaný, mal som sa napiť nejaký čas pred tréningom. Dnes som mal 4x9 minút, čo už bolo zaujímavejšie a hlavne už žiadne pauzy, ale chôdza. Behalo sa mi v konečnom dôsledku dosť dobre, len som sa nevedel udržať v nejakom rovnomernejšom tempe. V celku sa dalo, planoval som bežať okolo 6:50 min/km. Nakoniec som mal 6:09 min/km, to ale je aj z chôdzou. Asi si budem aj tak pauzovať workout, lebo potom neviem priemernú rýchlosť behu.


Ale dosiahol som ďalší zaujímavý bod. Za celú prípravu na pol maratón doteraz som zabehol už viac ako 50 km. :) Čo považujem za zaujímavé. To pripadá na 11 tréningov.


Ešte mám na srdci jednu vec. Od kedy Roger spomenul hodinky z GPS, tak som sa tým trochu zaoberal. Hlavne od včera, kedy som narazil na recenziu nového forerunnera 310 XT od Garmina. Uvedomil som si aj podľa tejto recenzie že pre môj tréning tak ako ho mám teraz by sa mi veľmi zišiel.


V princípe by mi ale podľa recenzie mal stačiť aj jeho predchodca, Garmin Forerunner 305. Ten sa dodáva z meračom tepu a má v princípe všetky módy, ktoré by som potreboval. Ten najdôležitejší je intervalový tréning, kde sa dá nastaviť aj rýchlosť behu a tá sa aj kontroluje a podľa nej sa aj beží. Čiže presne to čo by som ja potreboval. A kedže je to založené na GPS, nie je to závislé od nejakej kalibrácie. Žial bohu problémom je cena. Najlacnejšia 310ka bola za 310 euro. Pixmania má aktuálne akciu na 305 za 166 euro, čo je dosť dobrá cena.


Budem musieť skúsiť či nezoženiem nejakú používanú 305-ku. To by bolo najlepšie.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára