14 novembra 2010

Týždeň od 8.11. do 14.11.

P: voľno

U: voľno

S: 48 minút ( 5,3 km )

Š: voľno

P: 37 minút ( 5,3 km )

S: voľno

N: 114 minút ( 11,5 km )

Týždenný súhrn

        Čas: 199 minút
        Vzdialenosť: 22,1 km
        Priemerný puls: 134
        Kalórie: 1956

        Tak a ďalší týždeň tréningu. A musím povedať že to bol veľmi dobrý týždeň. Cítil som sa všeobecne veľmi dobre, kopec energie, behanie ráno nie je problém, proste super.

        Prvý beh týždna bol pohodový 48 minútový výbeh. Držal som sa okolo 70-72% HR. Udržiavať toto tempo už nie je až taký problém, na rovinkách. Mierne kopčeky a spomalenie je také, že bez prechodu do chôdze sa proste tep okolo 70% nedá udržať. V kopčekoch mávam okolo 72-74% a idem tempom šprintujúceho slimáka. Ale výsledký sa nedajú uprieť, všobecne sa cítim silnejší a v lepšej kondícii.

        V piatok som si povedal že skúsim tempo beh. Už od začiatku som išiel rýchlejšie než zvyčajne, aj keď som sa držal okolo 76-78%. Proste viac to nešlo, kým som sa nerozbehal a nezobudil. Po asi 10-13 minútach som už nasadil tempo kde som sa držal okolo 82% a išlo to celkom dobre. Hlavne som sa monitoroval podľa dýchania, ak som už nestíhal dýchať tak som trochu spomalil a naopak. Záver mám asi 300m z kopca a potom asi tak 400m mierne hore. Už posledných približne 10 minút som pridával, dole kopcom som držal celkom slušné tempo a toto tempo som ešte zvýšil v miernom stúpaní. Skončil som z tepom 88%, fantastickým pocitom kontrolovaného rýchleho behu a pocitom že by to išlo aj viac. Na moje prekvapenie ani kolená neprotestovali, ako naposledy keď som sa snažil o tempo beh na okruhu. Všeobecne fantastický pocit, osobne si nepamätám kedy som sa cítil tak “silný” a pod kontrolou ako tento beh.

        Dnes bol plán pomalý beh a tých 90 minút. Podľa toho ako som sa cítil naposledy som si povedal že by som mohol skúsiť pridať 15-30 minút, ale chcel som to nechať na pocit počas behu. Prvá hodinka bola veľmi príjemná. Vybehol som okolo 9:10, krásne počasie svieti slniečko. Proste nádherné ráno a príjemné pomalé tempo na premýšľanie. Mierny teplý vánok, ktorý len spríjemňoval celý beh. Všetko išlo tak dobre, že som si povedal že teda pridám tých 15 minút. Hneď ako som začal posledné “kolečko” som začal cítíť že sa mi na prstoch robia otlaky. To tu už dlho nebolo. Každou minútou to bolo horšie.
        
        Vybehol som nalačno a bez vody. Jeden z dôvodov je aj príprava tela na miernu dehydratáciu a pocity s ňou spojené. Ešte som to nikdy nezažil, popravde. Takže som bol aj zvedavý ako bude moje telo reagovať na námahu bez prísunu vody. Asi po hodine a 15 minútach som začal pociťovať smäd. Uvedomoval som si že už by bolo načase napiť sa. Bol som zvedavý ako dlho bude trvať kým sa ukážu prvé skutočné príznaky. A trvalo to asi dalších 20-25 minút. Tep vyšší než by mal byť vzhľadom k námahe. Nezrýchlil som ale tep stúpol na 76-78% max. Cítil som stuhlosť v nohách a kolenách. Všeobecne som sa ešte stále cítil v pohode. Najhoršie to bolo keď som prestal bežať. Mierny pocit závraťe, čo je ale aj bežný jav po dlhom behu, pretože mozog prispôsobuje vnímanie tomu, že človek v princípe poskakuje hore dole a aj mierne do strán. Keď následne prejde do chôdze, má taký mierne dezorientujúci pocit.

        Všeobecne zaujímavý pocit a ešte stále pod kontrolou. Pre zaujímavosť som sa odvážil pred behom. 91 kg. Po dobehnutí a pred napitím 89,5 kg. Musím povedať že takéto číslo som na váhe už dávno nevidel. ;)

        Takže všeobecne veľmi dobrý týždeň. Podľa môjho rýchleho behu pomalé behanie skutočne prináša výhody. Ešte je síce skoro hovoriť o tréningovom efekte, ale po dvoch týždnoch musím povedať že a cítim výborne. Ďalší týždeň bude pravdepodobne horší, podľa teórií je 3 týždeň najhorší, následne by sa mal výkon zlepšovať a tréningový efekt by mal kulminovať okolo 6 týždňa.

        Vzhľadom k tomu plán na ďalší týždeň je udržať časy behania ako tento týždeň. Dopriať telu čas na regeneráciu a prispôsobenie sa.

Happy Running

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára