05 marca 2012

Január a február

Už dlhší čas som nepísal nič o stave môjho tréningu a problémoch pri jeho plnení. Myslím že je načase.

V poslednom blogu som popisoval moje obavy, kedže som môj nedodržiaval tréningový plán. Napriek tomu že som vtedy zvládol 15 km beh o týždeň nato som 19 km nezabehol. Takže podobná dilema má čakala aj vo februári.

Minulý týždeň bol preto kritický. Ak nezvládnem tréning počas týždňa a hlavne 22,5 km dlhý beh cez výkend tak môj tréningový plán je nereálny a prejsť na plán B - pol maratón namiesto plného maratónu. Debata z kolegom v práci, ktorý už má niekoľko maratónov zasebou a aktuálne sa pripravuje na 80 km ultra maratón mi na sebavedomí nepridal. Po pravde ale musím povedať že len podčiarkol moje vlastné myšlienky a pocity.

Na začiatku týždňa som bol z myšlienkou na len pol maratón zmierený. A možno aj preto sa minulý týždeň vyvíjal skvele. Beh v utorok bol čistý zážitok. Tempo nad 8 min na km do kopca, na rovinkách som sa pohyboval okolo 7:30. Proste nádherných 54 minút.

V štvrtok tempo beh prebiehal podobne. Tempo vo veľmi slušných číslach. Na rovinkách okolo 6:30-6:45, do kopca okolo 7 minút na km. A každú minútu som si skutočne užíval.

Jeden z problémov, ktoré som identifikoval počas doterajších dlhých behov, bolo jednoznačne "palivo". Doteraz som len pil vodu a jedol banán alebo proteínovú tyčinku. Preto som začal študovať na internete čo by som vlastne mal jesť. Následoval nákup v špecializovanej predajni a príprava na výkendový beh.

A tak som na nedeľný beh vyrazil z novým opaskom na fľašu, 4 tyčinkami určenými na behanie, banánom a gelom. Po viac ako troch hodinách behu môžem skonštatovať že to bola celkom dobrá príprava. Zabehol som 23 km a v celkom dobrom stave. Povedal by som že dokonca lepšom ako na pol maratóne v Košiciach.

Napriek tomu je ešte miesto na zlepšovanie. Myslím si že ešte aj tak musím jesť viac ako som jedol teraz. (2 tyčinky, banán a jeden gel)

Na dlhšie behy potrebujem viac vody. Ruksak z nádržkou na vodu už mám dlhšie, teraz ho aj začnem používať.

Po tomto výkende si viacej verím. Maratón je stále reálny. Dôležité budú ďalšie dlhé behy a stav po nich. Ďalej pokračujem v tréningu podľa plánu.

Happy Running

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára