28 júla 2009

začínam behať

Rozhodol som sa začať písať bežecký denník. Zistil som že pri mojej príprave na Košický pol maratón si potrebujem robiť aj poznámky a "vypísať sa".


Moja príprava vlastne začala už pred skoro mesiacom, ale až doteraz som to nezobral vážne. :(


Som rád že som aspoň pred dvoma týždňami začal sledovať čo jem. Pridal som viac zeleniny do jedálníčka, začal som jesť mrkvu a ovocie ako desiatu a olovrant. Aj porcie som prispôsobil, čo sa ukázalo už po týždni. schudol som prvých skoro 2 kilo. Čiže si možem aspoň napísať že tento týždeň som začal z 99 kilogramami. :) Čo je predsa len aspoň nejaký úspech.


Včera som pri browsovaní narazil na challenge ktorý robil časopis Runner's World v roku 2008. Našli 3 dobrovoľníkov, ktorý sa prihlásili na pol maratón a mali na prípravu 10 týždňov.

Half Marathon Challenge: RunnersWorld.com


Jedným z nich bol Valdi Sapira, 45 ročný doktor. Kedysi behával, dokonca aj maratóny, ale už niekoľko rokov nebehal. Samozrejme aj riadne pribral. Mal 170 cm a 113kg.


Kedže jeho stav je dosť podobný tomu môjmu, rozhodol som sa prebrať jeho tréningový program.


valdi trening


Dnes som aj behal prvý intervalový tréning podľa tohoto tréningového plánu. 5x 8 minút s 2 minutovými prestávkami. A veľmi sa mi to páčilo. Ku koncu som mal pocit že by som takto mohol pokračovať do nekonečna. Únava je menšia ako inokedy, zabehol som porovnateľnú vzdialenosť, ale pocit z toho je podstatne lepší.


Jediné o čom premýšlam je úprava temp, ktoré sa nachádzajú v pláne. Dnes som bežal o niečo rýchlejšie než som mal. :)


Priemerná rýchlosť bola okolo 7:30 min/km. Čo je celkom fajn. Je to skoro o pol minúty viac ako predpokladal Valdiho tréning. Ale ja nemám 113 kg.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára