09 októbra 2012

Nedokončil som.

Košický maratón je zanami a je načase o ňom niečo napísať.

Ako už väčšina vie, maratón som nedokončil. Posledné štyri týždne pred maratónom som skoro vôbec nebehal, čiastočne kvôli chorobe. Napriek tomu som si myslel, že ho môžem dať. Zjavne som bol prehnane optimistický.

Prvých 6-7 kilometrov sa mi behalo v pohode. Dokonca som si aj pokecal z jedným 67 ročným pánom, ktorý bežal pol maratón. Okolo ôsmeho kilometru som ho ale opustil a trochu sa rozbehol. No už na 11-12 kilometri má začali pobolievať kolená. Obe. Po asi 14-15 kilometer to ešte išlo, ale po ukončení 15-teho som začal striedať beh z chôdzou. Pri chôdzi som si aj rozcvičoval kolená, tak sa vždy dalo prejsť do ďalšieho behu.

Energie som mal stále dostatok. Natrénované "jedenie" zaberalo, pil som celý čas ionták a preto som bol inak celkom v pohode. Až na tie kolená.

Napriek tomu som si povedal že to skúsim a na hlavnej som to po 21 km otočil a pokračoval. Moji fanúšikovia popri trati boli tiež super, tak som stále bežal. No na 23 kilometri sa mi pravé koleno tak nejako "zhuplo" a začalo bolieť ešte viac. Prešiel som do chôdze, snažil sa držať tempo a trochu to rozchodiť. Ale vždy keď som začal znovu behať, koleno bolelo. Nie že by pri chôdzi nebolelo. Na 24 kilometri som už len chodil a podľa tempa mi bolo jasné, že takto nestihnem ani "cut-off" 4 1/2 hodiny na 32 kilometri.

A tak neostávalo nič iné, len si priznať že dnes to nebude.

Spätne si myslím že som maratón podcenil. Nie je to len ďalších 21 kilometrov. Je to 21 kilometrov po tom čo si už 21 zabehol. A to je skutočne veľký rozdiel.

Takže čo ďalej?

Rozhodol som sa že o ďalší maratón sa pokúsim až o rok na 90 ročníku MMM.

Do začiatku marca sa sústredím na schudnutie a zrýchlenie. Budem trénovať na 5 a 10 kilometrové preteky. Väčšie 5 km preteky v strede januára a 10 km preteky na začiatku marca. Pomedzi to ešte aj iné 5 a 10 km preteky, ale skôr len ako motiváciu a pre zábavu.

Potom príprava na rýchlejší pol maratón. 25 mája sa bude konať 1/2 a maratón popri rieke Rín smerom do Kolína. Podľa fotiek to bude veľmi pekný 1/2 maratón. O aký čas sa budem snažiť uvidím podľa 5 a 10 km pretekov.

A po pol maratóne začne príprava na Košice. A s časom do 5 hodín.

Držte palce. ;)

2 komentáre:

  1. Zabudované bezpečnostné prvky nášho ľudského tela neoklameš a spravil si dobre, keď si ich počúval. Bolesť nie je sranda. 24km po mesačnom výpadku je slušný výkon!

    A hlavne, ten plán čo si tu načrtol vyzerá veľmi rozumne. Schudnúť a zrýchliť je nevyhnutné, ak to chceš dať celé. (Povedala hus o pive...). Uvidíme sa na 90. MMM!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Súhlas s Palim... Asi to bez zrýchlenia nepôjde...

    Ja chcem o rok dať tiež celý, ale nerád by som sa tam trápil dlho :-) Ako ľahko sa to povie ale už viem ten rozdiel. Tohto roku som mal málo natrénované + chroba tesne pred maratónom, dal som to pod dve hodiny a strašne som sa trápil.

    Na rozdiel od toho pred rokom som dal polku o 15 min rýchlejšie a bol som v pohode a bežal by som kľudne ďalej, mal som aj silu aj nohy tak neboleli...

    Takže to treba natrénovať a dať čo najrýchlešie :-) Aké jednoduché že?

    OdpovedaťOdstrániť